Monday, February 23, 2009

Basic Training of Facilitator KRS : Menimba Ilmu Sambil Bergembira


Pada 21 hingga 22 Febuari yang lalu, satu lagi program Kelab Rakan Siswa iaitu Basic Training of Facilitator telah diadakan bertempat di KM Chalet, Pantai Kamunting, Kuala Sg. Baru, Melaka. Program ini diadakan bertujuan untuk memberi pendedahan kepada ahli-ahli KRS mengenai kemahiran asas sebagai seorang fasilitator disamping sebagai kursus siri pertama daripada tiga siri kursus yang perlu diikuti oleh ahli KRS sebagai prasyarat untuk ditauliahkan sebagai Pembimbing Rakan Sebaya (PRS) UPM. Slot ceramah dan LDK yang disampaikan oleh para pegawaiu psikologi Seksyen Kaunseling dan Kerjaya UPM banyak memberi input berguna kepada peserta kursus bagi menjalankan tugas sebagai fasilitator pada masa hadapan.





Selain daripada ceramah, peserta juga dapat bergembira dan bersuka ria sambil dapat mengukuhkan ikatan silaturahim antara ahli kelab kerana kursus yang dijalankan lebih bersifat santai. Kegembiraan jelas terpancar disetiap wajah peserta apabila diberi peluang untuk bermandi manda di pantai yang indah serta bermain kayak dan rakit. Kesemua peserta kursus begitu berpuas hati dan berasa begitu seronok sepanjang mengikuti program ini sehinggakan ada sebahagian daripada mereka merasakan dua hari yang dilalui terasa begitu cepat berlalu.





Pihak pengurusan KRS mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan program ini. Ucapan tahniah juga diucapkan kepada kesemua peserta yang berjaya melalui kursus siri pertama ini dan diharapkan agar dapat mengikuti siri seterusnya yang akan diadakan di Cameron Highland sekitar bulan April nanti.

No comments: