Saturday, January 24, 2009

National Conference : Malaysia Quality Graduates & Employability

Pada 16 - 18 Januari 2009 yang lalu, Kelab Rakan Siswa (KRS) dan Kelab Kepimpinan Putra (Keputra) telah menghantar wakli ke program National Conference : Malaysia Quality Graduates & Employability anjuran Jawatankuasa Pembangunan Mahasiswa Dewan Penginapan Pelajar (JPMDPP) Proton di bawah Biro Latihan Akademik, Universiti Utara Malaysia bertempat di Pusat Konvensyen, Universiti Utara Malaysia.
Persidangan ini bertujuan untuk mendapatkan himpunan pandangan, pengalaman dan perancangan tokoh-tokoh pengurusan Institusi Pengajian Tinggi Awam dan Swasta, tokoh-tokoh pengurusan dan pentadbiran kementerian-kementerian dan bahagian-bahagian yang membantu mengurus kualiti pendidikan dan kualiti tenaga manusia serta tokoh-tokoh pengurusan dan perkhidmatan sektor awam, badan berkanun dan sektor swasta.




Adalah diharapkan dengan gabungan idea, pandangan dan pendapat tokoh-tokoh pemimpin dan pemikir ini akan melahirkan graduan yang berkualiti seterusnya membekalkan tenaga manusia berkualiti untuk perkhidmatan dan pekerjaan. Diharapkan juga dengan pertemuan ini akan menghasilkan satu usahasama yang amat berfaedah dalam pembangunan insan, masyarakat dan negara.
Melalui pertemuan seumpama ini, para peserta dapat didedahkan dengan perkembangan dunia pekerjaan disamping meningkatkan kesedaran mengenai kepentingan graduan berkualiti di dalam pasaran pekerjaan. Disamping itu, pertemuan ini juga dapat mengukuhkan ikatan antara pelajar institusi pengajian tinggi awam dan swasta bagi membolehkan berlakunya pertukaran idea antara institusi pengajian dan pada masa yang sama menjadi platform untuk para peserta menyuarakan pendapat mengenai kualiti pendidikan yang mereka terima hari ini.

No comments: