Saturday, March 28, 2009

Laporan Kem Jalinan Kasih Menara Ilmu

Pada 20 hingga 22 Mac 2009 yang lalu, sekali lagi KRS telah berjaya menganjurkan satu program iaitu Kem Jalinan Kasih Menara Ilmu bertempat di Pusat Pemantapan Akidah Jakim, Jelebu, Negeri Sembilan. Program ini diadakan dengan kerjasama daripada Pejabat Daerah Jelebu, Pejabat Pelajaran Daerah Jelebu, Pejabat Menteri Besar Negeri Sembilan, Pejabat Ahli Parlimen Jelebu serta Pusat Pemantapan Akidah JAKIM Jelebu.



Di dalam kem ini, para peserta didedahkan dengan pelbagai LDK bertujuan untuk membentuk matlamat dan kaedah-kaedah untuk mencapai matlamat tersebut. Beberapa slot ceramah yang disampaikan oleh Encik Pauzi Abd Karim dan Encik Zaliazam Mohamad telah berjaya menarik minat para peserta dan memberi pelbagai input berguna kepada mereka.

Walaupun kehadiran peserta jauh lebih sedikit daripada jumlah sasaran, namun kem ini boleh dikatakan berjaya mencapai objektifnya. Bagi para fasilitator, kualiti lebih dipentingkan berbanding kuantiti supaya segala usaha yang dijalankan untuk memberi sumbangan kepada masyarakat dapat disempurnakan.



Perasmian majlis penutup telah disempurnakan oleh Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Negeri Sembilan iaitu YB Dato' Razak Mansor. Kem ini juga turut mendapat liputan media iaitu Akhbar Sinar Harian Edisi Melaka dan Negeri Sembilan(klik di sini).

No comments: